Få glødende telefoner

telefon
Læs mere om hvad telemarketing kan gøre for din virksomhed og nogle af de fordele, der er ved telemarketing.

“Outbound”- vs. “Inbound”-telemarketing

Telemarketing kan være en rigtig god metode til at markedsføre din virksomhed og dine produkter, men telemarketing kan også være et effektivt redskab til at indlede et salg og dermed øge omsætningen. Dette kan enten ske ved, at telemarketingsælgere ringer til potentielle kunder og forsøger at sælge produkter eller ydelser direkte over telefonen eller ved at indgå aftaler om kommende salgsmøder. Det er det, som man kalder “outbound” -telemarketing. Ved “inbound”-telemarketing vil kunden derimod selv henvende sig til et servicecenter/call center for at få den service og support, som kunden har behov for.

Når din virksomhed indleder en telemarketingkampagne

Som sagt kan der være rigtig mange gode grunde til at gøre brug af telemarketing – hvad enten din virksomhed vil sælge et bestemt produkt, booke møder eller samle penge ind til velgørenhed. Når din virksomhed vælger at indlede en såkaldt telemarketingkampagne, er det derfor altafgørende at afklare følgende spørgsmål:


Har din virksomhed ressourcer til at uddelegere telemarktingopgaverne internt i virksomheden, eller skal I i stedet outsource jeres telemarktingopgaver?


Hvem er den primære målgruppe?


Hvad vil din virksomhed opnå med telemarketing?


I tilfælde af outsourcing bør I overveje hvor meget din virksomhed vil honorere et telemarketingbureau for?

Ved at afklare ovenstående spørgsmål kan din virksomhed indlede en effektiv og succesfuld telemarketingkampagne – hvad enten den foregår internt i virksomheden eller er outsourcet til et telemarketingbureau.

Få hjælp fra et telemarketingbureau

Der kan være en række fordele forbundet med at outsource telemarketingopgaver til et eksternt telemarketingbureau:


Din virksomhed slipper for ressourcespild, da interne medarbejdere ikke skal lægge deres opgaver til side for udelukkende at sidde og ringe rundt til potentielle kunder.
Det gør, at din virksomhed fortsat kan gøre brug af medarbejdernes arbejdsindsats og komptencer andre steder i virksomheden.


Din virksomhed kan koncentrere sig om det, den er mest til.


Din virksomhed kan nyde godt af sparring med og erfaring fra et telemarketingbureau

En telemarketingkampagne er et ressource- og tidskrævende projekt. Det kan være I allerede har udarbejdet en liste med potentielle kunder, men det kan også være, at I ønsker at erhverve kunder inden for et nyt og hidtil ukendt markedssegment. I så fald kan der være endnu mere arbejde forbundet med jeres telemarketing, da potentielle kunders behov og udfordringer på det aktuelle område først skal afdækkes.

Hos Ekspertvalg kan du gratis og uforpligtende bestille tilbud fra op til fire telemarketingbureauer og frit vælge det tilbud, der passer din virksomhed bedst. Bestil tilbud her: telemarketing.

You may also like...